Forum www.przyjacielezgry.fora.pl Strona Główna www.przyjacielezgry.fora.pl
GiS+
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

;)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.przyjacielezgry.fora.pl Strona Główna -> FAQ.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jula1
Administrator



Dołączył: 03 Paź 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: BiEsZcZaDy
Płeć: dziewczyna

PostWysłany: Nie 11:41, 04 Paź 2009    Temat postu: ;)

Jest to bardzo bodobne di Traviana:)):

1. Jednostki off i deff?

Nie ma prostego podziału. Mechanika walki nie różnicuje już atakującego i obrońcy, liczy się ogólna siła obu armii.

W grze budowle defensywne są aktywne - w odróżnieniu od traviana gdzie budowle tylko wspomagają wojska broniące osady. W Imperionie szybko i łatwo budujesz obronę planetarną.

2. Punkty kultury, święta, ekspansja?

Liczbę punktów kultury (CU) potrzebnych do kolonizowania planet sprawdzić można w głównym budynku. Przyrasta ona szybciej niż w Travianie. Funkcję świąt pełnią „badania nad ekspansją” – poziom 10 tych badań można powtarzać w nieskończoność. Najwięcej punktów kultury w stosunku do ceny dają ambasada i rynek.

W Imperionie ambasada pełni zarówno znaną nam z Traviana funkcję dyplomatyczną, jak i rolę rezydencji. Odpowiednikiem osadników jest statek desantowy, którego jednakże nie szkoli się w ambasadzie, a w specjalnym centrum kolonizacyjnym.

3. Katasy?

Są, są. Naturalnie, da się niszczyć obce planety... a właściwie ich infrastrukturę. Odpowiednikami katapult są bombowce (najszybsze mają Xenowie). Nowością jest silos rakietowy, służący do budowania dwóch rodzajów rakiet - przechwytujących i niszczących. Niszczące służą do niszczenia instalacji obronnych wroga - ale tylko takich instalacji, nie niszczą zwykłych budynków. Przechwytujące strącają obce rakiety wysłane przez agresora w celu zniszczenia Twojej obrony.

4. Przejmowanie planet?

Niestety... przynajmniej w obecnej wersji jest niemożliwe. Planety innych graczy można jedynie okupować i dzięki temu przejąć całą ich produkcję surowców. Do inwazji także potrzebne są CU aczkolwiek po upłynięciu czasu okupacji są one zwracane i mogą zostać wykorzystane ponownie. Okupacja (inwazja) trwa maksymalnie 10 dni. Można ją skrócić odbijając planetę z rąk najeźdźcy. Nie można okupować danego gracza planety macierzystej oraz planety posiadającej immunitet. Immunitet to okres zaraz po zakończeniu okupacji równy połowie czasu, przez jaki byłą okupowana planeta. Aby dokonać inwazji na planetę oprócz zniszczenia obrony trzeba zbombardować ambasadę. Najeźdźca nie może nic budować na planecie okupowanej, może natomiast zmienić jej nazwę.

5. Crop?

Funkcję cropa pełni energia, produkowana w elektrowniach. Jest kilka rodzajów tej infrastruktury (6), najlepszymi są KEO (podstawowe źródło energii, można je mieć tylko na pierwszej planecie) i elektrownia termojądrowa (ten budynek to już zaawansowana faza rozgrywki). Odpowiednika spichlerza nie ma, liczy się poziom produkcji, energia nie jest magazynowana. Każda z ras na starcie może budować jeden typ budynków produkujących energię (każda inny), pozostałe muszą zostać wynalezione. Można zbudować kilka budynków tego samego typu po maksymalnym rozbudowaniu pierwszego z nich (tak, poziom 20). Ilość jednostek jakie możesz posiadać zależy analogicznie do Traviana od zasobów energii, stacjonując w bazie również jej potrzebują.

6. 15c?

Każdy typ planety ma inną wydajność energetyczną. Najlepsze są planety wulkaniczne (230-250%), ale te kolonizować mogą jedynie Xenowie. Dla pozostałych ras najlepszy wyborem w kontekście energii są planety wodne (oceaniczne) (170-180% wydajności). Tak jak w przypadku cropów w Travianie i tu trzeba się dobrze zastanowić nad wyborem pierwszej kolonizowanej planety, przynajmniej na początku pierwszego serwera poziom rozgrywki wymaga intensywnego inwestowania w energię.

7. Miejsce zbiórki...

Tu nowość. Jego poziom określa maksymalną liczbę ataków, które możemy wysłać jednocześnie. Rozbudowywać więc warto. Maksymalnym poziomem jest 20 dla Ziemian i Tytanów, 40 dla Xenów (skok co 2). Wygląda to średnio, maksymalnie 20/40 ataków... ale dostaliśmy coś w zamian – armie budowane na różnych planetach można pomiędzy nimi przesyłać i ... ŁĄCZYĆ. Warto jest więc budować statki wszędzie. Każda z planet ma własne miejsce zbiórki, więc liczba ataków, jakie możemy wysyłać, wzrośnie w miarę kolonizacji. Tym niemniej, w początkowych etapach rozwoju konta raczej nie warto z rozbudową miejsca zbiórki przesadzać, wbrew pozorom te kilka ataków do wysłania wystarcza gdyż farmimy głównie niezajęte planety a te mają mały dobowy przyrost surowców.


8. Farmienie

W odróżnieniu od Traviana, w Imperionie farmić można... także niezajęte planety, które nie są bronione. Na początku jest to najlepszą opcją. Ilość surowców, jakie są na nich dostępne, nie jest oczywiście nieograniczona. Farmić można tak jednostkami bojowymi, jak i transporterami, które mają bardzo dużą ładowność.

Przetwórnie mogą farmić pojawiające się co jakiś czas w pobliżu planet komety (niosą duże ilości surowców), a także pozostałości złomu po bitwach, wysypiska - te ostatnie nie zawierają deuteru. To druga skuteczna metoda szybkiego zdobywania surowców, początkowo kosztowna w porównaniu do farmienia jednostkami bojowymi aczkolwiek w późniejszym etapie zyskuje zdecydowaną przewagę i jest bardziej efektywna.

9. Posiłki

Posiłki wyglądają teraz nieco inaczej. Te od Xenów działają jak w Travianie – „jedzą” energię (crop) gracza, u którego stacjonują. Posiłki Ziemian przynoszą zapasy energii ze sobą i nie obciążają gracza, którego wspierają. Tytanie dla odmiany czerpią własną energię niezależnie od tego, gdzie są zlokalizowani.
Tytanie i Xenowie nie mogą sobie przesyłać posiłków, handel pomiędzy tymi rasami jest również niemożliwy.

10. Mapa

Świat dzieli się na 3 galaktyki, jednak poruszanie się miedzy nimi nie jest tak proste jak w Travianie. Składanie sąsiedzkich wizyt możliwe jest tylko dzięki zaawansowanej technologii.

11. Zasięg armii

Tu również spora zmiana. Nasza flota tylko poleci tak daleko, jak pozwolą na to wielkość baków i technologia destylacji paliw oraz dołączone do floty tankowce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Misheel




Dołączył: 03 Paź 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10

Płeć: chłopak

PostWysłany: Nie 17:24, 04 Paź 2009    Temat postu:

Fajna kopia, ale napisze to samo co właściwemu autorowi tego tekstu;) Co do punktu 5. Crop? to jest cos podobnego do spichlerza i uważam to za jego odpowiednik. Tym czymś jest akumulator energii.

Akumulator energii magazynuje niewykorzystaną energię i udostępnia ją w odpowiednim momencie. Budynek ten może również przekształcać energię w surowce. Każda rozbudowa akumulatora energii zwiększa jego pojemność.

Tak na przyszłość to prace nie swojego autorstwa się podpisuje;p

Pozdro;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.przyjacielezgry.fora.pl Strona Główna -> FAQ.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
Regulamin